ZŠ Tachov, Kostelní - Domů

Archiv  

Září 2022
Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
   

Kvalita ovzduší  

   






   

Plánujeme

   

Mohli jste zažít

   

Informace o provozu školní družiny od 1. září 2022

Organizace 1. týdne                          

  • Čtvrtek 1. 9. 2022 - od 8.00 hodin - přihlašování žáků a podávání informací rodičům
  • Od pátku 2. 9. 2022 - provoz podle řádu školní družiny (ráno od 6.30 do 7.45 hodin  a odpoledne po skončení vyučování do 16.00 h)

Rozdělení žáků

  1. oddělení - žáci 1. a část 2. ročníku - vychovatelka Jitka Sedláčková
  2. oddělení - žáci 3., 4. a část 2. ročníku - vychovatelka Šárka Voltrová DiS 

Telefonní čísla (pro případné dotazy a omlouvání žáků)

  • kancelář školy - 373 036 102, 730 158 833 (mob.)
  • školní družina - 373 036 105, 730 154 828 (mob.)

Platba za ŠD

Poplatek platí zákonní zástupci na účet školy 78-4234520277/0100. Variabilním symbolem bude rodné číslo žáka, za kterého se platba provádí. Do zprávy pro příjemce uvedete jméno a příjmení žáka.

Ročně - 1 000,-Kč v září

Pololetně - 500,-Kč v září a v únoru

   

3. Opakování učiva o poměru

Pěkně shrnuto je v tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=MhCwy3wdzfc

S videem se nejlépe pracuje tak, že si poslechneš výkladovou část a když je zadaný příklad, video stopneš a zkusíš si jej sám vyřešit. Až poté se podíváš na řešení. Důležité je najít si svou cestu ke správnému výsledku. Potom lépe pochopíš, proč je úloha ve videu řešena jinou cestou. Ke správným výsledkům lze dojít i jinou cestou.  

Procvičuj v učebnici M2: str. 20 – 21/cv. 3 – 14 (stará str.18 – 19/cv. 3. - 14.).
Výsledky si kontroluj v učebnici. Příklady počítej do školného sešitu.

Ve videu uvedeném výše se v druhé polovině mluví o tzv. TROJČLENCE

Najdi si na webu informace, co to trojčlenka je a jaké dva typy existují.

To je učivo, které budeš potřebovat k řešené slovních úloh.

Do školního sešitu na novou stránku si vypracuj zápisky i s modelovými úlohami. Zápisky vyfoť a pošli na můj email (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) do pátku 20.3.

Náměty ke zpracování:

http://matikabrdickova.sweb.cz/soubory_PDF/7/4_Pomer_prima_a_neprima_umera.pdf

https://matematika.cz/trojclenka

https://www.youtube.com/watch?v=k2X1tWe0R3M3Určitě najdeš i další možnosti a toto vcelku nepříliš náročné učivo zvládneš nastudovat a pochopit sám. Tvoji rodiče a i prarodiče se ji také učili a jistě ti rádi pomohou.

Domácí úkol 1 – odevzdat do 16.3.2020 do 12:00

1. Rozděl dané číslo na dvě části v uvedeném poměru (pokud je potřeba poměr upravit, udělej to):

a. číslo 3 v poměru 11 : 4
b. číslo 1 v poměru 7 : 3
c. číslo 1,4 v poměru 1,2 : 0,9
d. číslo 1,2 v poměru 0,1 : 3,9
e. číslo 4,2 v poměru 1 : 6
f. číslo 9,3 v poměru 0,1 : 3
g. číslo 5,1 v poměru 8 : 9


h. číslo 1 a 1/5 v poměru 2 a 1/2 : 1 a 1/4

i. číslo 6 a 1/3 v poměru 3/5 : 2/3

2. Uprav postupné poměry na základní tvar (pozor na jednotky):
a. 16 cm : 12 cm : 10 cm
b. 15 cm : 2 dm : 3 dm
c. 21 cm : 27 cm : 1800 mm
d. 15 cm : 3 dm : 12 dm
e. 36 mm : 12 cm : 0,9 dm
f. 50 mm : 60 mm : 30 mm

3. Uprav postupné poměry na základní tvar (rozšířením nebo zkrácením, podle potřeby):

a. 2,1 : 1,2 : 0,33

b. 1,5 : 2 : 2,5

c. 7 : 3,5 : 0,14

 

4. Úsečku dlouhou24 cm jsme nejprve zvětšili v poměru 5 : 4 a pak jsme novou úsečku zmenšili v poměru 2 : 3. Vypočítej délku poslední úsečky a urči poměr této úsečky vzhledem k původní délce úsečky. (Můžeš počítat postupně nebo využít postupný poměr. Vyzkoušej obě možnosti)

 

 

Vypočítej na samostatný papír, pokus se vypracovat na jednu stránku. Nezapomeň na podpis rodičů.

2. Převrácený a postupný poměr

Poměr 5 : 7 převrácený poměr 7 : 5

Je-li poměr menší než jedna, pak převrácený poměr je větší než jedna.

Jedná-li se o vztah mezi třemi a více veličinami, pak hovoříme o postupném poměru.

 

Například : vztah mezi velikostmi stran trojúhelníka ; a = 3 cm, b = 4 cm,

c = 5 cm - poměr stran a : b : c = 3 : 4 : 5

Postupný poměr můžeme vytvořit na základě dvou ( nebo více ) poměrů.

Například : a : b =           3 : 4
                      b : c =           4 : 5

z toho vyplývá a : b : c = 3 : 4 : 5

 

Krácení a rozšiřování poměru

Krátit poměr znamená dělit první a druhý člen poměru stejným číslem, které je různé od nuly.

V základním tvaruje takový poměr, který nelze již krátit a je vyjádřen co nejmenšími celými čísly.

 

Rozšířit poměr znamená násobit první a druhý člen poměru stejným číslem, které je různé od nuly.

 

Procvičuj: učebnice M2 str.18 -  21 (stará 16 – 19)

Do školního sešitu zapiš název kapitoly a přepiš rámečky Postupný poměr a Rozšiřování a krácení

Dále si zapisuj (nebo po vypočtení přepisuj) všechny příklady, které počítáš.

U příkladů z učebnice si sám kontroluj výsledky (viz. konec učebnice)

 

Videonávod Postupný poměr: https://www.youtube.com/watch?v=_H5IDvgGd00

Řešený příklad: https://www.youtube.com/watch?v=l3OU0t6PqXM


Opakování z učebnice str.17 cv.. 9 a 10. (stará učebnice str. 8, cv. 9 a 10), vypracuj písemně, výsledky si sám zkontroluj dle učebnice.

 

 

1.    Dělení na části v poměru

Příklad : Rozděl číslo 12 v poměru 2 : 3.

Řešení : Celek musíme rozdělit na 2 + 3 = 5 dílů.

Jeden díl má velikost 12 : 5 = 2,4

První člen poměru představuje dva díly a proto 2,4 . 2 = 4,8

Druhý člen poměru představuje tři díly a proto 2,4 . 3 = 7,2

 

Cvičení: Rozděl v poměru (nápověda – poměr nejdříve uprav do základního tvaru)

a) 3 : 7 číslo 24

b) 5 : 6 číslo 99

c) 2 : 5 číslo 84

d) 0,25 : 4 číslo 100

e) 2 :  číslo 42

f) 3 : 8 číslo 132

g) 5 : 1 číslo 152

h) 3 : 7 číslo 1 450 km

i) 3 : 5 číslo 56 Kč

j) 7 : 5 číslo 72 hl

k) 0,4 : 5 číslo 900 Kč

 

Příklad 1.1 : Nákup ovoce stál 60.- Kč. Cena jablek a třešní za 1 kg byl v poměru 3 : 7.

Kolik stál 1kg třešní?

 

Příklad 1.2 : Čtyřčlenná a tříčlenná rodina se rozdělila o svoji úrodu

brambor, která činila 6,79 q v poměru daném počtem členů rodiny.

  • Kolik kg brambor dostala každá rodina.
  • Jak by se změnilo množství získaných brambor pro každou rodinu, kdyby se brambory dělily podle počtu dospělých členů rodin ?

Pokyny k práci s pracovním materiálem:

List si vytiskni a vlep (přepiš) do školního sešitu

Přečti a promysli modelový příklad

Vypočítej Cvičení a Příklady do školního sešitu

Další informace zjistíš v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=0bHMWbyJHlw

Letos se opět podařilo nashromáždit spousty krmiva, psích konzerv, pamlsků, hraček a úklidových prostředků. Vybrala se rekordní částka 4000 korun, za kterou si útulek pořídí to, co potřebuje. Děkuju všem dětem a rodičům, kterým není lhostejné utrpení a samota týraných pejsků a ukázali svou laskavost a soucit. FOTO

Od 12.3.2020 až do odvolání bude probíhat výuka matematiky formou zadávání úkolů přes aplikaci Bakaláři - Komens a nebo zde přes webové stránky školy - 7.A  - Učíme se
https://www.zskostel.cz/index.php/zaci-a-rodice/tridy/7-a/ucime-se

Každý žák by měl mít svůj vlastní funkční přístup do Bakalářů , aby si mohl úkoly sám číst a vypracovávat.

Předpokladem je také funkční mailová adresa ke komunikaci s učitelem.
Moje mailová adresa je Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Každý žák mne na dané adrese kontaktuje vzkazem: Příjmení jméno, hlásím se k výuce!

Vaše vyučující Dana Fecková

17.2. proběhlo školní kolo recitační soutěže. V okresním kole nás budou reprezentovat Eliška Pelešková, Ester Scharnaglová, Kateřina Kubátová a Míša Kliková. 17.3. jim budeme držet palce. Foto

Středeční odpoledne si děti užívaly v tělocvičně.

Workshop pro školy s autorem televizních KRYSÁKŮ Cyrilem Podolským. Poutavý způsob, jak si rozšířit znalosti z okruhu českého jazyka, výtvarné a mediální výchovy a vyzkoušet si práci filmového animátora.

 

   
© ZŠ Kostelní

Přihlášení